سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

با هدف توسعه همکاری ها انجام شد؛

دیدار مدیرانِ کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی مازندران

دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با مدیرکل کتابخانه های استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران با هدف توسعه همکاری ها، با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، حجّت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان 3 اردیبهشت 1403 به منظور توسعه همکاری ها با سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران طی این دیدار، سازمان تبلیغات را یک نهاد عمومی غیردولتی معرفی کرد و گفت: حدود سه‌هزار مُبلّغ و 700 مُبلّغه برای تبلیغ در عرصه‌های مختلف فرهنگ، علوم و ایدئولوژی دینی استان داریم. وظیفه‌ی ما در استان، بحث آموزش، توانمندسازی، سازمان‌دهی و اعزام مبلّغین دینی است. افزون‌بَرآن، حامی و ناظر انجمن‌های تبلیغی و تنها نهاد مجوز دهنده برای هیأت‌های مذهبی مازندران، ما هستیم. به‌همین‌واسطه، شوراهای مختلف هیأت‌های مذهبی برای سازماندهی هیأت تشکیل می‌شود.

حجّت‌الاسلام شریف‌تبار با اشاره به وجود کانون‌های فرهنگی‌تبلیغی در سطح مازندران بیان کرد: حدود 3000 مداح و ذاکر اهل‌بیت علیهم‌السّلام در استان هست که برای آنها، برنامه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود.

وی از فعّالیت بالغ‌بَر 1000 مؤسسه‌ی قرآنی نظیر دارالقرآن و خانه‌ی قرآن در شهرها و روستاهای مازندران خبر داد و گفت: این مؤسسات، مناطق و محلّات استان را با اجرای برنامه‌های متنوّع قرآنی پوشش می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: طی دو یا سه‌ سال اخیر، فعّالیت‌هایمان را برای حوزه‌های "کودکان‌ و نوجوانان" و "نخبگان" و بانوان با عنوان «نهضت پیشرفت بانوان» شروع کردیم که به تَبَعِ آن، برنامه‌های فرهنگی‌-تربیتی نظیر دختران حاج‌قاسم برگزار می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بر لزوم هم‌افزایی دو دستگاه "تبلیغات اسلامی" و "کتابخانه‌های" مازندران تأکید کرد و گفت: ما و شما برنامه‌های کم‌وبیش مشترک داریم؛ چنانچه فعّالیت های ما با کتاب قرین باشند، برنامه‌هایمان عمیق‌تر و با مفاهیم بهتر انتقال داده می‌شوند.

وی ادامه داد: ما نیز در کتابخانه‌های مازندران، محافل قرآنی داریم که با برنامه‌ریزی بهتر، می‌توان این محافل را به نقطه‌ی اشتراک فعّالیت دستگاه‌های فرهنگی‌مان تبدیل کنیم.

مهدیان‌پور با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره در کتابخانه‌های عمومی استان اذعان داشت: حضور مشاورین معنوی، ظرفیّت خوبی است که از طریق آن می‌توان برنامه‌های خوبی اجرا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌ها اظهار داشت: هم‌افزایی بیشتر ادارات کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی مازندران و به تَبعِ آن، اجرای برنامه‌های باارزشی نظیر محافل ادبی و قرآنی، اتفاق خوبی را برای اهالی کتابخوان و فرهنگ‌دوست دیار علویان به ارمغان می‌آورد. خوراک فرهنگی برنامه ها اگر غنی شود، از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود، لذا جلسات کارشناسی این برنامه‌ها حائزِ اهمّیت است.

دیدار مدیرانِ کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی مازندران

دیدار مدیرانِ کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی مازندران

دیدار مدیرانِ کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی مازندران

دیدار مدیرانِ کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی مازندران

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =